Sunday, December 16, 2012

Poslaju Batu Caves

Address:
POSLAJU BATU CAVES, No. 31& 33,(Lot B2B-P2-7 & Lot B2B –P2-8), Jalan DBP 1, Dolomite Business Park, 68100 Batu Caves, Selangor.

GPS Coordinates:
3°13'50"N   101°41'22"E


View Larger Map

Phone:
03 6185 1592/1593 (Hunting)
Fax:
03 6185 1611

Operation Hours:



Monday-Saturday: 8:00 AM - 8:00 PM
First Saturday of the Month & Sunday: 9:00 AM - 3:00 PM
Public Holiday: Closed

123 comments:

  1. saya muhd ukaasyah bin marjono yg telah di terima kerja di poslaju pada 9/12/13 di dolomite batu caves ingin menunda lapor diri pada 16/12/2013 atas urusan kerja yg tak dapat dielakkan. terima kasih

    ReplyDelete
  2. kesulitan amat dikesali.. harap pihak tuan dapat beri peluang kedua kepada saya.. terima kasih..

    ReplyDelete
  3. Salam..saya nak komplen la..dah beberapa kali penghantaran ke alamat saya Di Setapak Jaya menjadi masalah..asyik lambat jer..bila check tracking no still ada kat Pos laju lagi..bila call asyik tak angkat atau berjawab....kalau berjawab akan dimaklumkan dah datang kerumah dan rumah tak de orang...masakan tak de orang dirumah sedangkan sebilang mass ada kat rumah nie kerana sedang berpantang...Agak agak laa kalau nak menipu pun...masalah sekarang nie bungkusan tu urgent...Apa Pun Tak Boleh las .Harap naikkan taraf perkhidmatan berbaloi dengan apa yang dibayar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. pos laju x selaju nama dia..barang sy dari 17/2 sampai sekarang x berganjak! masih lagi kat pos laju batu caves

      Delete
    3. saya pun sama. bila call tak dijawab, nak buat macam mana ye? sakit je hati.

      Delete
    4. perkara yg sama berlaku pada customer saya

      Delete
  4. Salam ader jawatan kosong di poslaju batu caves. Saya berminat.tq.
    othman.norliza@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Kecewa dgn p'khidmatan ppl Batu caves.klau slh alamat ptt call penerima dulu.

    ReplyDelete
  6. saya berhubung untuk business bersam pos laju telah lama tapi perkhimatan pihak ppl batu caves sangat mengecewakan saya.. perkhimatan pos laju yang disediakan di ppl batu caves berlainan dengan ppl di temppat lain.. kerani yang berhubung dengan pelangan melalui telefon juga sangat kurang ajar.. sehingga tergamak untuk bercakap dengan saya dengan bahasa kasar "CIK X PAHAM BAHASA KE CIK?!!" .. telefon juga diletak kan apabila saya menayakan tindakan tersebut.. perkara ini amatlah menyebabkan saya kecewa dan marah.. tamabahan pula, telefon talian PPL juga ssh untuk diangkat apabila pelangan perlu untuk bertanyakan sesuatu.. khimat pelangan yg melayan saya bernama NOR SHIDA dr ppl batu caves.. sekian.. harap mutu ppl dpt dijamin sebelum pelanggan memilih perkhimatan laen..

    ReplyDelete
  7. setuju dgn MiZZ SyaSasha. mmg kerani NOR SHIDA sgt kurg ajar. terang2 memang salah pos laju, sy duduk condo, hantar ke rumah terus letak kad notis di posbox, langsung xda call n naik ke rumah. nampak sgt malas keje. management rumah sy pun komlpen mmg byk kali pos laju x bwk brg customer, just masuk utk hantar kad notis sahaja. pihak atasan POS LAJU sila ambil tindakan !!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. 2 MEI 2014-SY KECEWA DENGAN SIKAP STAF POS LAJU BATU CAVES.staf bernama FARHANA yg bertugas kaunter 3 HARI NI.bersikap KURANG AJAR DENGAN SAYA HARI NI.sebelum ni saya sabar dgn kerenah dia,ada je dia cari masalah dengan saya.bukan sekali dua.hari ni sy tk blh nak sabar lagi.sebelum ni sy selesa berurusan dgn staf pos laju batu cave.tapi disebabkan ada STAF bernama FARHANA D KAUNTER 3, 2 MEI .SY KECEWA SANGAT2.

    ReplyDelete
  9. Saya menghargai blog post anda, kami menawarkan perkhidmatan UK ke Malaysia dan Malaysia ke UK anda boleh merujuk ini.

    ReplyDelete
  10. The service is really horrible. People PAY for the service and this is what your service is like? For goodness sake CALL THE ADDRESSEE BEFORE LEAVING. I received no calls no notification and when I check, the parcel is waiting for collection, People pay to get the goods being sent to their home for a reason ok. And what's the use customer service line i really don't know. Is it just for display? Calls were never answered. And this it NOT the FIRST TIME. Upgrade your service for goodness sake!!!!!!

    ReplyDelete
  11. servis poslaju BATU CAVES TIDAK PERNAH memberi masalah kepada saya. Setiap pertanyaan di jawab sewajarnya. Kalau kita datang dengan cara baik, senyum, mereka juga manusia..pasti akan melayan semula dengan baik. TENGOK JUGA CARA KITA BERTANYA..kalau kasar, sorry to say laa..mereka juga manusia.

    Saya hanya pelanggan biasa. Saya cuma cadangkan agar poslaju sediakan borang kepuasan pelanggan dan LETAK BESAR2 kat kaunter. Sesiapa yang tidak berpuas hati, boleh buat aduan di situ. TAK PERLU PIN POINT staff terus di media elektronik. Kadang-kadang yang mengadu ni pon kat kaunter ok je..luar dari kaunter jadi keyboard warrior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak kena boleh la ckp, services mcm sampah, call tk nk angkt, pergi nk collected brg dh htr ke dolomite dh diperap seminggu weiii..

      Delete
  12. Saya mengalami masalah yang sama dengan ppl bt caves. Saya kirimkan pd 21hb mei dan bila saya trace kiriman saya tidak dijumpai. Peg. yang menjawap panggilan saya hanya berkata " mungkin kiriman itu melekat dengan dengan barang2 yang lain dan bila pihak kami trace, dia tidak dapat dijumpai" . Senangnya jawap !!!! Saya disuruh datang utk mengisi borang tidak puashati... Apa guna letak no phone tapi tak dihubungi untuk makluman ?

    ReplyDelete
  13. 31/05/2014, Saturday, what time are your office close?

    ReplyDelete
  14. saya nak complain ! apa jenis poslaju la ! kerani kurang ajar ! tak reti cakap baik2 dengan orang !

    ReplyDelete
  15. Seriusly u have very poor services ever k.. dah banyak kali kot. problem je bila PPL BATU CAVES hantar parcel.tak pernah dapat dekat kat tangan kot. mesti nak kena pergi ambil sendiri apa benda ni. bayar duit postage sebab nak pergi ambil sendiri ke? ehh please la. bulan2 puasa nak buat org marah. kita sama2 puasa kan. awk letih orang lain pon letih. alasan sama je. panggil tak dengar. apa pekak ke orang dalam rumah kalau panggil tak dengar.?elok je pos laju dr tempat lain delivered on the same day. Alasan yang sama kot berulang kali.dr PPL BATU CAVES jugak. pastu pergi ambil barang beratur orang nak ambil. nampak tak kat situ. sapa yang problem. tolong la tingkatkan sikit la services. biar lah kerja ikhlas sikit..kalau sorang je complain tak pe jugak. kalau ramai complain. sendiri paham la. pos laju kena amik tindakan. barang tak sampai je deduct gaji. baru dorang buat betul2. kalau macam ni. tak bg kesan kat dorang. mmg sampai bila wat ASAL BOLEH je. boleh terima kalau betul2 orang tak de. kalau orang ade. rumah plak kecik. tak kan la tak dengar. adui tak paham la..dan bila sy cll x susah sgt dorg nak angkat...sekian. amik tindakan sikit orang complain... Hal ini sy akan pastikan smpai kat org atasan di daya bumi sebab sy ade family bekerja disana...slagi perkhidmatan korg x bagos slagi tu la ak akan buat aduan..

    ReplyDelete
  16. brg lain elk jer smpai...tp yg nie xsmpai...tetibe call ckp kne pickup kt office sbb da attempt nk hantar sblm tp xde org so xle hntr lg...tp xde call or massage pn tny ape2 mse nk hantar.and address yg aku letak outlet dalam mall...10am-10pm open.xkn la xde org...atleast call la tny.

    ReplyDelete
  17. I was waiting a parcel to be delivered to me by staying at home whole day, guess what, when I check the delivery status online it wad mentioned unsuccessful delivery. How could it be??

    ReplyDelete
  18. Dear Sir/Madam

    This is with reference my consignment No: EF280066879MY, please be informed that the delivery of my parcel is shown on your esteemed website as unsuccessful because of incorrect address which I totally deny. The address is correct and I got the notification paper/letter hanging on the door of my house.

    However I should be sorry since I was having some important meetings on that day but my family was still available.

    I am wonder that why the delivery person didn't give me at least a single call on my number before his return.

    Anyway,May I request for the second time delivery attemption? if its possible today, otherwise please inform earlier so that I could send my person on my behalf to collect the consignment from your esteemed office.

    Hope to have your prompt and positive response as usual.

    Thank you

    Please accept my best regards

    Syed Shehzada Behram

    Hello: 0102758026

    ReplyDelete
  19. wah...banyak nyer comment tentang service poslaju batu caves ni yg mmg VERY VERY POOR. Saya pos barang pun x sampai2 ni..bila call x angkat..alasan bila htr xde org..HELOOOOOOOO....SAYA HANTAR KE OFFICE OK! bila masanya yg org xde tu? ni call dah sejam xde org angkat2..keje ke tido ni?

    ReplyDelete
  20. Dah 2 hari call nobody pickup!!!!keje ker tido.X kan x dgr telefon berbunyi.Dahlah malas nak hantar barang kat customer...nak angkat call pun malas ker?Ingat org suka2 nak call klu x der hal ker?Buang masa jer.Kita byr tau bkn free servise.Klu dah malas tu baik duk umah jer x pyh keje.Makan gaji buta buat apa.Kita keje dgn ikhlas baru hati pun senang.Dapat duit jadi berkat.

    ReplyDelete
  21. Sgt kecewa dgn servis ppl Batu caves.klau slh alamat ptt call penerima dulu.

    ReplyDelete
  22. brg tak sampai .sy terpksa pergi ppl batu caves ambil brg.sy student dan takde transport.jauh pulak tu. harap lps ni tak berulang.kecewa dan sgt menyusahkan

    ReplyDelete
  23. Im not happy wit the service given by post laju
    My parcel didn't reach on time and when i call and check wit the Post Laju Centre, they didn't give proper reason.

    **They able to attend my call and chit chatting at the back and i was like *heloo* for few times and then she answered saying the system is slow

    When i query why my parcel is not send and its stated self collect , she said no one at home

    I explain to her the address given for the parcel is condominium and the person need to call then only the receiver able to open the door, they don't even left any receipt for proof to collect

    I myself need to keep track online

    Such kinda bad service

    ReplyDelete
  24. Pagi track online. Status delivery process. Sampai malam tunggu tak ada. Turun bawah check mailbox, pick up notice duk ada dalam tu. Pasrah

    ReplyDelete
  25. poor service..! I call them but never pick up.. why unsuccessful delivery? need to complaint about their service!

    ReplyDelete
  26. mmg truk...dh sminggu barang cusomr sy kt dorg..unsuccssful dlivery..xkn korg mls smppai nk call pon x bolh??bkn pakai krdit korg pon kan..kje x amanah ingat gji korg berkat ke?? nme je kje halal tp gji x berkat bg family mkn..ingatla dosa skit..org byr u kire amanah bkn main2..menyusahkan..kne kt diri sendiri br tau asenye kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama laa kita..alasan dia tak ada orang dekat rumah and bagi note suruh amik kat ppl batu caves..pecat je laa staff tu kalau PEMALAS & TAK AMANAH!!!!

      Delete
  27. I just call to request 2nd delivery to another address and they are helpful to fulfill my request, hope I can receive my goods on tomorrow. Thank you.

    ReplyDelete
  28. mmg sial kerani pos laju bt caves!!!! ambik sikap lepas tangan!!!

    ReplyDelete
  29. brg sy xsampai2 lg n kerani die bleh ckp xtau ble je brg tu nk keluar..terpulang pd posman bile je drg nk bwk kuar!! klu esok atau esok atau esok drg xbwk kuar gak,die ckp die sndri xleh nk buat ape!!! brg tu urgent tau x!! pastu bleh suh syg dtg ambik sndri je kt opis bt caves tu!! ini amanah org,brg org..jd jgn nk ambik jln mudah je!! klu pmpuan tu de depan mata aku mmg aku dh rembat pmpuan yg kurang ajar tu!!!

    ReplyDelete
  30. mmg sial kerani pos laju bt caves!!!! ambik sikap lepas tangan!!!

    ReplyDelete
  31. smlm call kerani kurg ajar ngkat tp aku sabar. kata nk hntr smlm. tp xda. hr ni call sejam baru ada org angkat dr kul 9.30 smpai kul 10.30. nasib baik aku sabar jugak lg hr ni

    ReplyDelete
  32. smlm call kerani kurg ajar ngkat tp aku sabar. kata nk hntr smlm. tp xda. hr ni call sejam baru ada org angkat dr kul 9.30 smpai kul 10.30. nasib baik aku sabar jugak lg hr ni

    ReplyDelete
  33. Alamak bnyk nye complain pasal PL BATU CAVES ni.
    baru nk try sbb justtttttt nearby frm my place :(

    ReplyDelete
  34. Memang x belut ppl Batu cave. Mohon jgn laa bg hantar sini buang masa orang.

    ReplyDelete
  35. Hai,xguna betul..kita komplen...xde sape amik tindakn..nama je pos laju, xde makne nye pos laju..pos lembab ade lah.....lepas seminggu baru dpt barang. Bila call,leh pulak jawab,nak clear kan barang lama,baru antr barg baru...woi Tukar lah nama Ke nama POS LEMBAB mcm siput.....sakit hati aku......

    ReplyDelete
  36. Harap pos laju dpt mengatasi masalah2 seperti di atas. Kte berniaga biarlah ikhlas dan utamakan customer. Dah byk kali jd mslh. Xde call pon tau2 dah kena pergi collect sndri di ppl batu caves.pls rectify this problem.

    ReplyDelete
  37. EF432157456MY ASAP delivery pls!!!!!! 3day ago...

    ReplyDelete
  38. Self collection at counter ap maksud dia no??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mksudnye kne dtg sndri ambil brg delat pejabat pos laju.

      Delete
  39. Tak kan sekolah pun gagal penghantaran.. agak2 la kalau malas pon..kerani sekolah pagi smp petg duk sekolah kot... ikhlas sikit dalam bekerja... we pay for ur services...

    ReplyDelete
  40. Service LEMBAB area segambut. Tolong cepatkan dan perbaiki mutu.!

    ReplyDelete
  41. Salam tuan,, kalau hari minggu jumaat yang dari china ke miri tu parcel blh sampai ke east Malaysia( miri )kah?sebab tu parcel sgt penting..hari jumaat mesti mau sampai sy sini.
    sy track number is 12172191780, pls help me!
    Kalau mau charge duit berapa ? Thanks
    Contact me 0143310105(only sms

    ReplyDelete
  42. Kenapa barang sy x sampai lagi yer...x hilang ker lama2 kat pos tu....

    ReplyDelete
  43. Kenapa barang sy x sampai lagi yer...x hilang ker lama2 kat pos tu....

    ReplyDelete
  44. i punya barang bila nak sampai - dah 3 hari diorang updated barang ada dekat pejabat pos batu caves - habis takkan i nakpergi ambil sendiri - ?? updated je tahu 3 hari berturut turut updated benda sama je
    - takbuat kerja tapi updated -

    ReplyDelete
  45. Pos laju batu caves mcm gampang !! call tak reti nak jawab !!!! 100x call . Buang telefon dalam tong sampah !!!!

    ReplyDelete
  46. Saya beli barang n dah dipost hari selasa 6hb. Until today 11hb masih x dapat parcel tu. Bukan nya jauh pon. Pos dari kl ke kl jugak. Ke org kat pejabat pos tu dah amik pakai ke cmner. X nak la cakap bkn2 tp 4 hari lewat dah over. Agak2 la. Tulis dalam web kemain la beroperasi selama 7 hari. Operasi kebendenyeee?. Service macam mana. Sehari dua lambat saya x kecoh la. Dah la parcel beralih tempat lebih 5 kali. Dari putrajaya ke ppl kl. Pastu ke ppl batu cave. Pastu ke ppl kl balik. And now dah kat ppl batu cave. Kalau angkat call x pe jugak. Blh la jugak nak tanya. Call pon x angkat. I will NEVER use ppl service anymore. Worst ever. Saya tunggu parcel smpai esok je. Pleaseee cepat sikit.

    ReplyDelete
  47. wahai poslaju batu caves yang ku syang ?? barang i mana blom dapt - takkan buat harta kot - dah 5 hari stil ada dekat pejabat pos posmen blom hantar - tutup je lah operasi tu - menyusahkan org je !!!

    ReplyDelete
  48. wahai poslaju batu caves yang ku syang ?? barang i mana blom dapt - takkan buat harta kot - dah 5 hari stil ada dekat pejabat pos posmen blom hantar - tutup je lah operasi tu - menyusahkan org je !!!

    ReplyDelete
  49. Aku bengang btul dengan kerani poslaju batu caves yang bertugas hari ini 12.10.15 pukul 6 petang . Betina tu sombong nak mampus . CARa cakap dengan customer mcm dia bagus sangat Hormat lah sikit customer . Ingat tu poslaju bapak kau ke weiii !!!! Bankrup lah poslaju nanti ada staff mcm kau !! Hope terasa

    ReplyDelete
  50. Kat poslaju batu caves ni ada staff ke takde ye? Sy call waktu office hour pun takde yg pickup. Dah DUA HARI call masih sama. Takkan busy sampai dua hari kot? Kalau mcm ni la, tak payah pasang telefon. Org call bukan saja-saja nak sembang dik, orang call bersebab. Dan urgent! Barang dah pos dekat 5 hari dah tapi check tracking still no record. Koramg tak scan/key in ke camne tuh? Tolongla.. Lagi satu kalau staff dah tak boleh nk kerje bhagian servis ni, mintak berenti cari keje lain. Ramai lg kat luar tu yg boleh keje bhgian servis nih. Orang bayar gaji tu keje la elok-elok! Dah bnyak org complain pasal staff kat batu caves ni. Tapi sampai skarg masih sama je. What a waste!!

    ReplyDelete
  51. Assalam,

    Dah call dari beberapa xde org pick up jugak office pos laju batu caves nie..very bad service..barang suppose smpai tmn melati utama je..PPL batu caves p hantar HUB POSLAJU PMK kenapa?? supposed barang sampai 13 oct 2015..today dah 26/10/2015..!!!!! PLEASE LA CHECK AND TRACE BACK MY PARCEL:
    EP115267776MY




    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. Pos laju kt batu caves ni mmg lembab ea?masalah betul la korang ni,reti ke tak buat keje?makan gaji buta? Certain brg tu important thu tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same la,tngah tunggu jgk barang ni,delivered je dah 3 hari

      Delete
  54. Ni pos laju ker pos lembab?,xkan 3 hari je delivered jauh sangat ker batu caves
    Ke danau,call x reti nk angkat busy la ape la,barang tu kecik kot bkn besar mana pun org nk guna ni,sngt mengecewakan

    ReplyDelete
  55. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  56. Damn ppl batu caves...aku ingt unsuccessful delivery sbb krismas ke apa..tpi memg servis korg memg mcm taik..xda contct xda msg or apa2 tahu2 check tracking xdpt diantar dgn selamat kepala bana korang..tobat aku nk letak alamat umah aku dah..tggu brg punya tggu batang hidung staf korang pun aku xnpk..spoil ppl batu caves...

    ReplyDelete
  57. Ppl batu caves mmg mcm tahik yaa. Pos dr isnin b4 krismas smpi skrg tak dpt brang. bole lak unsuccessful delivery! Pdhal tak dtg kt ruma pon. Pntu ruma pn sntiase je trbukak. Dahla tak dtg ruma, suruh collect sendiri plak. Ape jdah laa baik aku tk paya baya duit service. Please la ppl batu caves service korang mmg terok! Peram la brg cust lama2 dlm ppl tu !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  58. Da 3 hari xbg lg brg dkt pnrima... Asl call xagkt.. Korang telan ke fon tu.. Call hq pn busy.. Korg pun busy ke wey.. Baik xya kj korg goyang kki kat ruma.. Pegi hntar brg org la naharam py irg la cmni.. Bodoh la.. Pkj smua stu pekak ke xly nak agkt call..

    ReplyDelete
  59. Semua masalah sama...nak barang ambil dekat office batu caves...sekarang memang dah tak hantar kat rumah yerr..alasan takder org kat rumah...mak aku ada jer kat umah dari pagi sampai petang jaga cucu...

    ReplyDelete
  60. Semua masalah sama...nak barang ambil dekat office batu caves...sekarang memang dah tak hantar kat rumah yerr..alasan takder org kat rumah...mak aku ada jer kat umah dari pagi sampai petang jaga cucu...

    ReplyDelete
  61. same here. based on komen dari 2013 until skrg still bad service ke cmne? apa la masalah pos laju ni. buat kerja buat la elok elok. dah 4 hari tunggu parcel still tak dpt lagi. tahan tunggu takut pos laju sampai last last check trcking no unsuccessful delivery apak dia. cll tak pernah nak angkat. telan kdt gitu je. buat kerja ke tido? sakit hati. such a bad service. mohon aware complain cust.

    ReplyDelete
  62. Service lambat. 3 4 hari barang dah sampai tapi tk dihantar. Everyday check tracking numb barang kata dh smpai di ppl batu caves. Hari2 kata dh smpai tapi tk dihantar. Nak tunggu memang lama2 boleh hilang barang. Last2 ambik sendiri je dekat poslaju. Apa la service. Org hantar berbayar kot.

    ReplyDelete
  63. Service lambat. 3 4 hari barang dah sampai tapi tk dihantar. Everyday check tracking numb barang kata dh smpai di ppl batu caves. Hari2 kata dh smpai tapi tk dihantar. Nak tunggu memang lama2 boleh hilang barang. Last2 ambik sendiri je dekat poslaju. Apa la service. Org hantar berbayar kot.

    ReplyDelete
  64. Assalamualaikum,saya mintak maaf yea klo apa yang saya komen nie.. Semlam ade org hntar barang,tp saya x dgr dye bg slam ke apa,1hari sy dlm umah&sya mmg full housewife sya x dgr org bg slam tbe2 130 lpas solat sya tgk ade kertas kat grill.. knapa x call cust?? Kan no ade kat barang tue& jgn tgk sb umah bermngga ingat x de orang.. saya call service perkhidmatan 13/1/16 1300300300 2hari termasuk hari nie 14/1/2016 tp jwpn y diberi ttp sama "Harap maaf sedang sibuk" okay pasto saya call no 0361851592/93 bnyak kli tak berangkat.. macam mne kami nak tye brg sedngkan call x prnah nak angkat.. Klo awak x dpat serahkan brg atas tgan kami,knape brg uh x ltak je dkat pos laju berdktan dgn tmpat kami tggal kan lagi senang kami nak amik,nie hntar semula ke pos laju batu caves .. jauh taw nak kesana.. tlogla tingkatkan lagi perkhidmtan pos laju nie.. n harap sngat dkat blkng kertas uh sila tgglkan no telephone skli.. ssh sngat ke ????

    ReplyDelete
  65. Assalamualaikum,pos batu aves cm mne kje awak ye...barang sy knp sy kne collect pulak,cube la hantar ke alamat yang tertera tu xblh ke..kate je pos laju tapi x sampai tmpat yg dikehndaki...tlg bg kjra sme la..barang org jgn nak simpan lame2...law org berupaya xkan nak g jauh2 bute semata2 nak collect kot...sy dok setapak..so bg la barang tu dgn segera..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye.. btol tu kak.. diorang kadang-2 tgk rumah mcm Xda org sikit.. letak notis pemberitahuan.. ni baru je dapat notis.. sedangkan saya ada sajee dirumah.. diorang call tanya pun tidak

      Delete
  66. hari ini cll ckp nak anta..pagi2 kul jam 8.45am ckp nk anta..tp x smpai2..dah 2 mngu saya tugu brng..dah psan jgn bwak brng tu masih gak bwak..kj buat cara kj tngug jwp..kalu dah psan x pyah bwak le brng tu tolong bgi kj sama..

    ReplyDelete
  67. Bukak pintu rumah hanya dapat notis pemberitahuan.. sedangkan saya masih ada dirumah.. mungkin tgk pintu bermangga,terus letak notis.. setahu saya,setiap pekerja pos laju boleh call no pelanggan yg ada tulis pada parcel utk kepastian sama ada pelanggan ada dirumah atau tidak.. sebelum ni saya tinggal disetiawangsa,pekerja poslaju akan call utk kepastian.. ini tidak, ketuk pintu rumah pun pada dengar pun.. jenuh nak collect.. nak nantikan serahan kedua,keesokan harinya pula

    ReplyDelete
  68. Aku rasa bejabat poslaju hamprak mcm ni baik tutup lah. Barang aku dh seminggu x sampai2. Tracking no pun x update. X guna ada post mcm nie. Buat malu pada org luar saja

    ReplyDelete
  69. KAT PARCEL BAGI NO.TELEFON BAGAIKAN TIADA MAKNA APA-APA PUN....BAGI EMAIL PUN TIADAKAN APA-APA RESPOND..KAMI KECEWA DENGAN MUTU PERKHIDMATAN POS MALAYSIA..GST KAMI TETAP BAYAR..KAMI TUNGGU BARANGAN POS KAMI TAPI KAMU(POS MALAYSIA) DIAM MEMBISU..KAMI BAYAR..INIKAH MUTU SRVICE DAN PERKHIDMATAN ANDA

    ReplyDelete
  70. Eh babun. Aku perlukan brg aku tu sampai kat org pehal x sampai2? 4/5 hari dh nie. Tlg CALL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang ni memang melampau! Makan gaji buta agaknya

      Delete
  71. Pejabat pos laju , saya nak complain sikit ni . Dah dua barang kawan saya yang dipos bermasalah . Seorang masalah barang tak dipos ke rumah , pending sampai seminggu . Bila kawan saya nak pergi collect,kawan saya check melalui no track KONONNYA DELIVERY PROCESS. Kawan saya balik je rumah , delivery tak berjaya ? Agak-agaklah wey! Then lagi satu barang, kawan saya kena pergi ambik sendiri. Tak guna la caj sampai Rm 7 tapi kena ambil sendiri. Kakitangan pos laju ada masalah ke? Bukan setakat saya sorang, ramai lagi yang merungut. Kalau rasa tak boleh menjalankan urusan dengan baik , lebih elok tutup je .

    ReplyDelete
  72. Pejabat pos laju , saya nak complain sikit ni . Dah dua barang kawan saya yang dipos bermasalah . Seorang masalah barang tak dipos ke rumah , pending sampai seminggu . Bila kawan saya nak pergi collect,kawan saya check melalui no track KONONNYA DELIVERY PROCESS. Kawan saya balik je rumah , delivery tak berjaya ? Agak-agaklah wey! Then lagi satu barang, kawan saya kena pergi ambik sendiri. Tak guna la caj sampai Rm 7 tapi kena ambil sendiri. Kakitangan pos laju ada masalah ke? Bukan setakat saya sorang, ramai lagi yang merungut. Kalau rasa tak boleh menjalankan urusan dengan baik , lebih elok tutup je .

    ReplyDelete
  73. Seriusly very poor services HERE

    ReplyDelete
  74. Mailboxes @Damansara Uptown (opposite RHB Bank Damansara Uptown)

    Call us at 03 - 7725 6988

    Offer same price for Poslaju, EMS, Citylink, Gdex, DHL, UPS, TNT Courier services too

    ReplyDelete
  75. Mailboxes @Mahkota Cheras (opposite AEON Mahkota Cheras)

    Call us at 03 - 9011 5300

    Offer same price for Poslaju, EMS, Citylink, Gdex, DHL, UPS, TNT Courier services too

    ReplyDelete
  76. Nak tanya sepangjang bulan puasa Poslaju Batu Caves operating hours seperti biasa sampai 8pm atau ada tutup awal?

    ReplyDelete
  77. Aku punye barang x smpai lagi,,notis pon x ada,,ape masalah la budak yg anta dekat tmpat aku ni...pemalas sangat..2 kali dah terkena,,nak angin akupunya barang pun letak la notis,,boleh la aku amik barang 2 dkat pos,,ni ape pon x da,,alih2 gagal diserah..pakai courier lain la lpas ni..apa pon x boleh...

    ReplyDelete
  78. Good day as i have my parcel is already arrived at your office since Thursday 15 of this month but untill now i never get my parcel if i didn't get my parcel today im afraid but i have to refund and return my parcel that i order in shoppee malaysia my tracking number is 156130502912904 plz to hear from you by today

    ReplyDelete
  79. Good day as i have my parcel is already arrived at your office since Thursday 15 of this month but untill now i never get my parcel if i didn't get my parcel today im afraid but i have to refund and return my parcel that i order in shoppee malaysia my tracking number is 156130502912904 plz to hear from you by today

    ReplyDelete
  80. Ermm.. Adakah kawasan Melawati dibawah pentadbiran Bt. Caves? Maaf jika tak berkaitan. Hanya muskil. Saya pernah terima kad yang minta saya menuntut pakej di Shah Alam kerana tidak dapat dihantar ke alamat (sedangkan saya menunggu dirumah). Akhirnya saya tidak tuntut barang tersebut sebab jauh. Kali ini barang yang ditunggu tak sampai lagi. Sedangkan pakej dari Kuching pon dah sampai.. Pakej dari pekedai di Shah Alam tak timbul ni? Risau pula bila terbaca perkara-perkara yang terjadi di komen-komen..

    ReplyDelete
  81. Saya pun tak faham kenapalah? Alamat ikut I/C pun boleh cakap alamat tak lengkap, tunggu tunggu barang tak sampai-sampai, ambil consignment note dengan buyer track online, baru show kata panggil tuntut di Pos Laju Batu Caves, orang tak ada kenderaan dan tak tau dimana tempat yang jauh jauh tu, macamana nak tuntut? so saya call up panggil dia hantar sekali lagi, tak taulah dia orang ambil action tak ni...

    ReplyDelete
  82. Good day, pls send my parcel for consignment Note No. EH32 596 334 3MY according to receiver address, which the address is sure full & right ...

    ReplyDelete
  83. salam..nak share jgk,smlm cek kat online parcel dah out of delivery tp xsmpai pun,hr nie punya lah bnyk kali kol pos laju BATU CAVES luck dpt jgk ckp dgn staff nye..ye kata nye smlm dah kluar tp xsmpt hntr,pos laju nie mne yg laju nye eh??klau ckp xsmpt hntr..klau hr nie esok pun xhntr bg alasn xsmpt hntr jgk ke cmne??servs dibayr tuk POS LAJU,tp LAJU KE????

    ReplyDelete
  84. Really not satisfied with the postlaju service! No notification when unable to reach us for the 1st attempt. Have checked online and requested for 2nd attempt, waiting whole day at home but reason given for undelivery is addressee not available. Need to pick up at postlaju Batu Caves. Wasting time and money!

    ReplyDelete
  85. Really not satisfied with the postlaju service! No notification when unable to reach us for the 1st attempt. Have checked online and requested for 2nd attempt, waiting whole day at home but reason given for undelivery is addressee not available. Need to pick up at postlaju Batu Caves. Wasting time and money!

    ReplyDelete
  86. SERVICE POS LAJU BATU CAVES PALING BURUK...CALL TK DPT2 PAS TU KIRIM SALAM DENGAN EMPUNYA NO NI 0169288569 TERIMA KASIH KERANA MENYUSAHKAN PELANGGAN ANDA...TERBAIK SGT2 LAYANAN ANDA...

    ReplyDelete
  87. batu caves punya servis lambat,,,,hampeh betul

    ReplyDelete
  88. I haven't receive my product... can pls check and let me know .. this is my tracking Id : EH 363567036MY

    ReplyDelete
  89. barang saya CD330226916MY dah 8 hari kat s.alam tu. barang sgt urgent nak guna. selalu seminggu dah sampai miri. ni seminggu masih tak gerak dr s.alam. kalau tak nak hantar bagi balik lah! call hq boleh pulak dia ckp tak boleh buat apa2, tunggu aje lah. gittuuu khidmat pelanggan korang.
    esok saya call lg, kalau jwpn yg sama jgk, saya report tribunal pengguna boleh ke?

    ReplyDelete
  90. Poslaju batu cave macam taik . Pekerja-pekerja ingat makan duit je . Ingat kena gaji je . BODOH SIAP ,lain kali klo korang nak cari pekerja cara yg rajin dn taat kepada kerja bkn taat kepada gaji. Bodoh

    ReplyDelete
  91. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  92. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  93. Berat Sgt Ka Tangn Nk Angkt Call? Dh msuk 30 Kali Ni :) .. Ak Nk Tau Brg Ak Blh Smpai Ke X .. Klau X ak blh ambik Kt sna Tlg La Sush Sgt La Nk angkt Call .. Ak Tnge Guard Dia Kta Pgi Tdi Van PosLaju Ad Msuk Tpi asl Brg Ak Xdpt2 Lgi?

    ReplyDelete
  94. ANGKAT CALL LA OII... BIKIN ORANG MARAH LA...

    ReplyDelete
  95. Hai barang EP444379455MY... Barang ade ke

    ReplyDelete
  96. Pos laju je namanya. Barang lambat sampai. Kasih org jadi gila je

    ReplyDelete
  97. Pos laju je namanya. Barang lambat sampai. Kasih org jadi gila je

    ReplyDelete
  98. Talian customer service mmg tak dinafikan agak tidak memuaskan. Ada bnyk nombor tp hanya satu yg dijawab. Staff perempuan agak biadap. Belum habis ckp da letak ganggang. Ada satu yg boleh dipuji. Bila dtg ke kaunter,kita dilayan baik jikalau kita dtg dgn good manner. Harap perbaiki servis talian dan layan aduan customer dgn baik. Tq

    ReplyDelete
  99. Perkhidmatan Pos ini memang perlu dipertingkatkan jika ingin survive dalam industri ini.

    Batu Caves

    ReplyDelete
  100. Alahai mmg problems rupanya pos laju ni....barang dah stuck 4hari.dah 2 Hari call xjawab.xkan nak G collect.kos kot....jAuh....dah bayar kan....

    ReplyDelete
  101. Poslaju patut tukar ke posLEMBAP.tak ada perubahan dah bertahun pun.cas makin bertambah harga tapi perkhidmatan HAMPEH! Kalau barang banyak sangat nak hantar sampai makan masa tolong TAMBAH PEKERJA! CAS KORANG NAIKKAN TAPI PEKERJA NAK TAMBAH PN BERKIRA?!

    ReplyDelete
  102. pos laju yg sgt lembab pengurusan nya. kami bayar tau bukan free2 aje. Mana penyelia nya yeak? cari jalan penyelesaian item dah pos pada 16MAY sampai hari ni tak sampai...dah lah item tu urgent

    ReplyDelete
  103. Start order 8/5/18, sbb brg dari china deadline smpai 25/5/18, dlm track no 17/5/18 dh smpai malaysia, 19/5/5 consignmnet dispatch out from transit office after that bila check track code xder dlm data until 25/5/18 asking seller about that....give same code as i type before, immediate update and guest what? 23/5/18 show 2 mesej "out of delivery" and second "unsuccesful delivery"....how 23 hb diorng x call kalu xder org kat rumah or at least respond me kalu xleh send...nak seksa org kena gi kutip padahal dh bayar fee parcel not free lah..kalu xleh hantar at least put in ezibox gombak, i can pick up myself not batu caves jauh dari rumah...terpaksa mintak Extend Shoppe Guarantte 3 days...its urgent tau....use it for work

    ReplyDelete
  104. Kerajaan baru,sila pantau staff2 yg bertugas di PPL Batu Caves.Panggilan dari pukul 8.15am - 10.44 am,tiada jawapan.
    Kemana semua staff pergi?
    Byk sgt komplen yg dituju pd staff PPL Batu Caves.
    Sila beri peluang pekerjaan kpd org lain,sekiranya mereka yg bertugas di situ sudah TDK berminat utk berkerja.

    ReplyDelete
  105. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  106. Salam Sejahtera...

    Saya ingin membuat aduan tentang tindakan seorang Posmen yang tidak beradab dan di anggap tidak ada sikap tanggungjawab dalam pekerjaan beliau sebagai seorang Posmen.

    Pada jam lebih kurang 2 petang,saya telah menerima panggilan dari seorang Posmen ( 019-2429145) untuk menerima barang.Tetapi saya memberitahu Posmen tersebut,saya sedang bertugas ( shift petang dari 2 ptg- 9 malam) ,dan alamat yang di gunakan adalah alamat Rumah Pengasuh anak saya.

    Posmen tersebut telah mengeluh dan berkata dia penat untuk naik ke atas. Nada suara Posmen tersebut jg tidak berpuas hati bila saya berkata dia perlu naik ke atas kerana Pengasuh saya menjaga bayi dan tidak boleh meninggalkan anak2 asuhan tanpa pengawasan. Alamat tersebut - Rumah Flat Tingkat 5.

    Alamat lengkap :

    ----------
    TINGKAT 5,
    MERAK APARTMENT,
    BUKIT IDAMAN,68100,
    BATU CAVES,
    SELANGOR.

    Pada pukul 9.30 malam,sewaktu saya mengambil anak dari Rumah Pengasuh,saya dapati Pengasuh saya tidak menerima sebarang barang dari Posmen tersebut.Posmen tersebut tidak menyerahkan barang saya pada waktu itu.Saya menghubungi semula nombor telefon Posmen tersebut ,tetapi talian ditutup.

    Saya telah menyemak semula tracking number,didapati  barang saya berada di Pejabat Pos Batu Caves. Dengan kata lain,Posmen tersebut menghantar barang saya ke sana.Sebab utama,penat untuk naik ke tingkat 5.

    Adakah Posmen seperti beliau,yg BUKAN KALI PERTAMA  merungut seperti hari ini setiap kali melakukan serahan barang seperti alamat tertera pada barang serahan ,masih wajar berkhidmat dalam Pos Malaysia?

    Minta Pos Malaysia,ambil tindakan kepada Posmen yang sama sekali tidak ada sifat tanggungjawab ini.

    Sekian,terima kasih.

    ReplyDelete
  107. Saya tak pernah jumpa lagi poslaju seteruk ini. Barang saya sudah dipos pada 2/11. Sekarang sudah seminggu lebih barang saya berada di poslaju batu caves. Kenapa barang saya masih disitu ya?? Tak ada orang bekerja ka di poslaju batu caves tu?? Buat pekasam barang2 orang?? Harini 10/11 barang saya masih ada di poslaju batu caves. Ni bukan overseas nak peram barang sampai berminggu2

    ReplyDelete
  108. Sangat mengecewakan layanan kerani di poslaju batu caves, tp bukan semua yer, harini saya terkena dgn salah seorang staff kaunter poslaju batu caves, agak2 lah nak menegur, tah perlulah meninggikan suara didepan org ramai, mcm saya ni bdk kecik plak, umur saya ni dah nak masuk 47 pon, sebab saya beratur je pon, die nak jerit suruh saya duduk, lepas saya duduk pon die masib sibuk lagi mau menjeling marah kat saya, pesanan saya, kalau saudari rasa terbeban dengan pekerjaan saudari, berilah peluang pada yg masih ramai lagi memerluka pekerjaaan, saudari bole berhenti sahaja kerja dan duduk dirumah jd surirumah, sekiranya saudari tidak dapat melakukan tugasan dengan ikhlas. Sekian Terima kasih.

    ReplyDelete